KAD PIŠEŠ
ne pokušavaj naći terapiju
samo u jezik obuci tu načetu zbilju
budi kupač leševa što navlači sako
preko blijedih udova mrtvaca
i ne plaši se izbaciti sve što te guši –
smrtan si čovjek, imaš pravo biti
bijesan zbog toga
MARX NA SAMRTI
lijevo je noćni stolić: vrč vode, tintarnica
i svežanj spisa koje nikada neće dovršiti
na zgnječenom perju jastuka
vec osjeća kako ga svijest iznevjerava
umjesto hadskih brzaka zaborava
priviđaju mu se virovi ključalog novca
dolarskim znakom tetoviran Sotona
i zlato što vrije u vještičjim kotlovima
napolju lihvari, trgovci, bankarski poglavari
zaposjedaju ulice u proljetni sumrak
najava svijeta što dolazi, ledeniji od krunskog bisera
koji on neće vidjeti – i nije mu previše žao
POSLIJE SEKSA
ponovo smo obukli svoja tijela
kao što glumac iz noći u noć
oblači tuđi identitet
svedeni na žlijezde što robotski pumpaju znoj
sad ležimo samoćom cementirani:
opet se navikavamo na klatno tišine
što se njiše zemaljskim ponorom –
mi, brodolomci, iz ralja božjih ispljunuti
ravno u zagrljaj majmunskih predaka
čije smo nasljeđe krikom obnovili
***
vojnik je otkinut od vlastitog imena:
vojnik i njegovo ime
blizanci su na rođenju razdvojeni
ti slogovi koje modelira narednikov glas
više nisu u srodstvu s njim
kao ni ono pomahnitalo tijelo
kičma koja hoće da se na krila rascijepi
i odleti u sigurnost bezbrižnog oblaka
crijeva što grizu se u guje preobražena
koljena što trče da odmagle sama
usna na kojoj se psovka za molitvu
u balavom cvokotu lijepi
***
potrbuške grabeći po vlažnome bilju
vojnik se češe o svoje pradjedove
od njih ga razdvaja tek jagorčevina,
runolist, šafran i mak –
jesenja lomača na kojoj brda izgaraju
kao na vatri eksplozija
vojnik se češe o svoje pradjedove
što ga prate kroz kiklope cvjetova
kao kroz majušne teleskope
zijevnule iz njihovih lobanja
i klade se na ishod igre:
da li će prije na njegovom torzu
bljesnuti geometrija ordenja
ili olovni vez koji automat izrađuje
štekćući poput šivaćeg stroja
PRIZNANJE
uzeo sam jezik pod nepce
kao što zbunjen dječačić u crkvi uzima tijelo božije
dok na freskama k nebu lepršaju
ptičije prilike svetaca
slične jarko bojenim helijskim figurama
uzeo sam ustima nakazni plod
što mrvi se, raspada, ukrivo srasta
poput amebe u njezinom jednostaničnom kozmosu
jezik učahuren u moždanim centrima
larva u kojoj se leptir koprca
trzajući ljepljivim zametkom krila
do u beskraj: a nikako da poleti