Slash Poetry
INSTANT DAN
Ove smo jeseni / zime
bili spriječeni / bezvoljni / nismo se ni dosjetili
da se iz naslonjača / dvosjeda / kože
pomaknemo za milimetar / novo iskustvo
Kuhali smo za ručak / dnevni raspored
samo ono što je već bilo u hladnjaku
skidali glazbu s interneta / naručivali ring tone melodije
pisali e-mailove / slali SMS poruke
izbjegavali predavanja / svaki drugi seminar
planirali ljetovanje / odgodili zimovanje
i gledali kroz prozor / na vremenskoj prognozi
kako vani kiši / sniježi / život prolazi
Ali kada opet dođe proljeće
mi ćemo
ustati iz ove letargije
i otputovati u inozemstvo
tamo vani
gdje se sve događa
SUZBIJANJE ŽELJE ili AUTOINDOKTRINACIJA
Beskonačno daleko koje generira neutaženu / još jednom beskonačnu
Žeđ za dijalogom
Kad obratim posebnu pozornost na trodimenzionalnost svijeta oko sebe
Još te je teže pronaći / locirati / zabilježiti
Mi naizgled ne pripadamo jedno drugom / dok sjedimo svaki unutar svojih zidova
Vidim kako se u tebi zrcale / kristaliziraju
Sve moje potiskivane naklonosti / kao primjerice osjećaj
Fin de siecla / dekadencije
Dok slijepo slijedim putanju / liniju / po kojoj se
Stalno spotičem / padam / na nos / zapinjem o već počinjene pogreške
Samoća koja iznova formulira vrijeme / preformulira ga / rasteže ga i mijenja mu oblik
I čekanje kao vještina / umijeće / najveća od mojih sposobnosti
Kojom se temeljito udaljujem od tebe
I praznina / evo / postoji / tu je
I to ne samo onda kad u iscrpnoj samoći razmišljam o tvom neprisustvu
Već i onda / još više onda / kad ne mislim uopće
Praznina izjeda / širi se / prodire u ponore / u loše šavove
I ispunja prostor prazninom / i proširuje prazninu
Preko granica / u beskonačnu udaljenost unutar tijela
Dok sve što nam je potrebno jest jedan omanji prostor / nepotrošen / jedno vrijeme
Toliko maleno da bismo ga mogli ispuniti
Samo svojim dolaskom / bez da išta radimo
The light shines bright from your window / The trees stand so silent and still
I know you’re alone with your pride, dear / In your loveless mansion on the hill *
Ne znam da li su tvoje ruke tople ili hladne
Znam / ipak / kakve su tvoje riječi
Bitne / presudne / nezaobilazne / utješne čak
Što bi bilo kada bih te ukrala
Na to bi trebalo misliti / ljubav se odnosi na tebe
Ja ću se pobrinuti za nju
Kad si sam / kada vjeruješ da si sam
No tuge se nagomilaju kao odgođene obveze / tuge se nakupe
I kulminiraju za kišnijeg dana
Kakva je to zamka u koju nehotice upadamo / halapljiva poput živog pijeska / naravno
Lagano / kao da stavljam svoj veliki dlan
Na tjeme novorođenčeta
Opipavam tvoje bore / čitam
A to samo ti primjećuješ / ne primjećuješ / ne činiš ništa / konkretno
Imaginaran šapat u tvoje desno uho / kada kažeš da ne čuješ
Ponavljam / ne čuješ / ponavljam / tražim / ne pronalazim
Ne pronalazim / ne tražim / ne pričam više o tebi / tebi
*Roy Orbison, A Mansion on the Hill
(M. 2006)
MUČNINA
Želim / nakratko / rastužiti se / raščlaniti
zbog neke tuđe tuge
to će promijeniti tok / sastav / mojih misli
to će ih rasteretiti / rasuti
po tuđim satima / drugim licima / stvarima
da mislim neke tuđe misli
rješavam neke tuđe probleme
i da iz svih povlaštenih situacija
koje ne primjećujem
osluškujem savršene trenutke
JER JE U TEBI TAKO MNOGO PRIČA
Kako je divno kada poluozbiljnim glasom nižeš
hrpu naoko beznačajnih podataka
kako od svega možeš napraviti priču
Zašto svakog petka / subote navečer idemo u KSET
Zašto je točeno pivo dobro za motivaciju / cirkulaciju / socijalizaciju
Tko je ubio Kennedyja / Kennyja / Johna Lennona
Zašto je Beavis bolji od Buttheada / Rambo od Rockyja
Zašto Rimljani nisu imali problema s jednadžbama
Zašto toleriramo pop / soft rock glazbu u punk / funk klubu
Zašto plavokose / plavooke djevojke imaju prednost / sve
Zašto nikad ne skidaš šiltericu / rukavice za bicikl
Koju pjesmu pokušati / otpjevati na karaokama
Švedski / norveški punk bend?
Zašto je najbolja čokolada / Dorina / ona s ledenim punjenjem
Kako se pravi medovača / travarica / lozovača
Zašto ti je Ožujsko draže od Karlovačkog
Kako / ne / otpratiti ekstrovertiranu / uporniju djevojku do kraja ulice / doma
Zašto društvo / najbolji frend ne želi izići u utorak / srijedu navečer
Što je to s nogometom / boksom / hokejom na tankom ledu
Zašto su niske djevojke neuvjerljive
Gdje je najjeftiniji / najbolji pelin u Zagrebu
Zašto od Zeppelina / Systema volimo samo jednu stvar
Zašto nosiš bedž na Yodu / Obi-Wan Kenobija
Kad Mišak sve to stigne
Kako si uspio prestati pušiti cigarete / glupe fore
Kamo dalje / kako / zašto / stop
Kako mi se sviđa ona prijazna ljepota
koja nastaje i kaplje s tebe
onda kada šutiš
i dok zrak oko tebe silno miriše na pustolovinu
(D. 2007)
PUN KUFER MATERIJALA
Zapisivali smo bjesomučno / rasipno / nesebično
ono što smo vidjeli / čuli / naslutili / željeli
po salvetama / poleđinama bilježnica / prijenosnim računalima
ali sve što su ocjenjivali / procjenjivali / čitali
bili su naši seminarski radovi
o sobi Virginije Woolf / lirskim baladama
dok se nama uistinu pisalo o
ljubavi / glazbi / filmu / ničem konkretno
A onda kad smo objavili prvu pjesmu / kratku priču
mogli smo pronaći i vlastito ime
u ponekom studentskom časopisu / na ponekom linku
i bili smo sretni ako bi tu stranicu pogledalo
barem deset / dvadeset posjetitelja
I nikada nismo odustajali
(V. 2007)
KOD ULAZA U 2
Sad kad Zagreb ima
Zagreb Film Festival / Festival eksperimentalnog filma i videa / Human Rights Film Festival / Zagreb Dox / Dane hrvatskog filma…
Možemo poslije doručka / ručka / večere u menzi
Razgledati malo / SC?
U NASLONJAČU
Prosinac nas / uvijek iznova / iznenadi
Svojom nježnošću.
Toplije je nego za bilo kojeg / srpanjskog / dana
podno tvog ramena / dokle dosežem.
Niz glavnu ulicu u iznošenim majicama
(I Y NY u centru Pariza)
skakućemo / ne cvokoćemo
i držimo se za podlaktice / par neukroćenih misli.
Izgledaš poput Jean Paul Belmonda
kada me ne gledaš / tako
hmm / osmijeh uzvodno / otežali kapci od obožavanja.
Neočekivano / Ah, Pierrot, sve je s tobom
kao kakav apstraktan refren!
Neočekivano / kao u Betty Blue
(I love you, ma što se dogodilo kasnije ovog dana).
Neočekivano / zateknemo se u nekoj nepoznatoj uličici
kako pijemo tekilu dum-dum
s divnim / bezimenim / sporednim likovima.
Volim te! Sve više i više kako odmiče dan!
Međuprostor / od mene do tebe / između nas
ispunjen svakojakim mogućnostima
kao u kojem Chabrolovom filmu
(ššš, ja znam da više mu se sviđa Godard…).
S tobom je sve / do posljednjeg daha
nepredvidivo i
hmm / osmijeh / poljubac.
I cijeli smo prosinac
sigurni / u toplom / jedno u drugom.
DVORIŠTE ZA IŠČEKIVANJE ili DOZVOLA ZA RAD
Dotaknuti kradomice / naoko nevino
tvoje koščato / dječačko rame
dok pokušavaš plesati / shvatiti
stvar koju volim.
Kako mi se to sviđa / toliko da poželim
u svaki / mračni kutak ovog grada / disko kluba
odvesti te
Poželim neizostavno / uvijek kad smo tu
da je ovo utočište mojih dnevnih / djevojačkih fantazija
otvoreno barem do 3 / 4 ujutro
VELEBNA U SUMRAK
Ponekad / oko sedam sati navečer / za lijepa zalaska sunca
gradska rasvjeta / prozori na stambenim zgradama
svijetle drukčije / šire / višedimenzionalnije
Kao da na trenutak nismo više u Zagrebu / Međimurskoj 9
već u onom stančiću pored Koloseuma / studentskoj sobi u Krakowu / na stepenicama Prešernovog trga u Ljubljani
i neko se vrijeme / par minuta / možda
osjećamo kado da smo u nekoj drugoj / većoj / metropoli
s još milijun ljudi / najmanje
Ako tada bacimo pogled duž
Tesline / Masarykove / Gundulićeve
sva se svjetla velegrada sliju u velebnu pjesmu