U povodu najave snimanja nove sezone Twin Peaksa, donosimo ekskluzivni intervju s jednom od najvećih ikona serije
Vaša vrlo interesantna akademska pozadina pokriva raznovrsna područja, od filozofije do mikrobiologije. Neko ste vrijeme radili i za NASA-u kao zemaljska računalna podrška u space shuttle programima. Na koji su način ta interesantna obrazovna i radna iskustva utjecala na Vaš pristup glumačkom pozivu?
Umjetnik svoje životno iskustvo neprekidno prenosi u svoju umjetnost. Što se tiče mojeg akademskog iskustva, ono je bilo dio jednog iskrenog napora da se shvati ovaj svijet. Studirao sam mikrobiologiju, psihologiju, filozofiju, glazbu, a na kraju i informatiku. Budući da sam jako često mijenjao smjerove, na kraju nisam diplomirao, iako sam studirao šest godina. Kad sam iz Denvera pošao u New York, bilo je to poput labuđeg skoka s ruba realnosti. Osjećao sam se spremnim na sve, a stvarni cilj bila je avantura. Od svih vrata kroz koja sam mogao proći, gluma je bila najzabavnija.
Kako ste upoznali Davida Lyncha, dobili ulogu u Twin Peaksu i postali The Man From Another Place?
Vjerovali ili ne, javio sam se na oglas u Varietyju. Poslao sam Davidu ranije snimljeni dokumentarni film u kojem sam glavni protagonist, i prije nego što sam shvatio što se zbiva, našao sam se na ručku s Davidom Lynchom i Isabellom Rosellini u newyorškom caffeu The Blue Magoo. David je htio da igram Ronnieja Rocketa u njegovom sljedećem filmu. Taj je projekt pao u vodu, no uskoro je pokrenut Twin Peaks, tako da je zamisao moje pojave kao Čovjeka s drugog mjesta došla naknadno.
Kako ste doživljavali svoj bizarni lik?
Malo je nategnuto Čovjeka s drugog mjesta nazvati “likom”. Ono što ja radim u Twin Peaksu je manje gluma, a više koreografija, čak i prilikom izgovaranja dijaloga. Čovjek s drugog mjesta je ono; nije netko već nešto. Manifestacija nastala u umu agenta Coopera. Predstavlja kaotične životne elemente koji se ne mogu niti predvidjeti, niti kontrolirati.
Lynch je poznat po čudnim redateljskim metodama u smislu oslanjanja na intuiciju pa čak i na pretkazanja. Možete li s nama podijeliti neku anegdotu vezanu za tu činjenicu?
Pokušavali smo snimiti scenu vezanu za prsten sa simbolom sove. Eksplodirao je električni generator za rasvjetu pa smo ga zamijenili. Mijenjali smo ga nekoliko puta i svaki put bi eksplodirao. David nije promijenio rasvjetu ili pokušao drugačije riješiti napajanje i energetske zahtjeve za scenu. Umjesto toga je podesio kut stola i promijenio redoslijed rečenica u dijalogu. Pokušali smo ponovo. Generator nije eksplodirao. David je rekao: “I mislio sam da je stvar u tome”.
Ima li neki trenutak na snimanju Twin Peaks koji biste posebno izdvojili?
Sjedio sam za stolom s Davidom i Catherine Coulson (“The Log Lady”). Tijekom razgovora Catherine je zamijetila: “Znate, ja imam dušu fufice, zarobljenu u umu filozofa.”
Kakav je BOB bio u stvarnom životu?
Frank Silva je bio sušta suprotnost Bobu. Vrlo pitom čovjek. Nježan u govoru. Očigledno je bila riječ o velikom glumačkom talentu.
O čemu je za Vas Twin Peaks, filozofski ili duhovno govoreći?
Mogao bih bubnuti nešto temeljeno na ovoj ili onoj trenutnoj impresiji pa se poslije odreći svojih riječi. Prije svega, za mene se značenje Twin Peaksa s godinama mijenjalo i evoluiralo. Drugo, postoji toliko različitih kutova gledanja i mogućih dimenzija percepcije unutar Twin Peaksa da bih mogao (ja ili bilo tko drugi) napisati cijelu enciklopediju o njegovom značenju.
U Mulholland Driveu ste utjelovili jedan drugi misteriozan lik. Kako vidite mračnu stranu Holywooda o kojem nam govori Mulholland Drive?
Mračna strana Holywooda je vrlo stvarna i na nju gledam s krajnjim užasom. Usuđujem se reći da je Lynchovo Unutarnje carstvo još jasnija slika tog užasa.
Kako komentirate najavu nove sezone Twin Peaksa i možete li nam reći nešto o njenom sadržaju? Postoji li mogućnost da reprizirate ulogu?
Mogu samo reći da sam zbog povratka Twin Peaksa uzbuđen kao i svi ostali. O sadržaju nove sezone se ne usuđujem ni nagađati. Moje potencijalno sudjelovanje tek treba biti potvrđeno.
Postoji li neko pitanje koje Vam nijedan novinar do sada nije postavio, a voljeli biste da jest? Koji bi bio odgovor na to pitanje?
“Nije bitno gubite li ili pobjeđujete. Bitno je kako igrate igru.”