#440 na kioscima

18.12.2014.

 

Najave


Radionice u Kinoklubu

Kinoklub Zagreb ponovo organizira besplatnu radionicu filmske kritike i analize. Cilj dvomjesečne radionice je osposobiti polaznike za pisanje kraćih filmskih kritika te im ponuditi korisne alate za filmsku analizu. Prijave za radionicu otvorene su do srijede, 1. listopada. Za prijavu valja poslati tekst o jednom od filmova iz programa “MAXtv Filmomanija 8” koja se odvija u kinu Cineplexx Centar Kaptol od 18. do 28. rujna 2014. Tekst mora imati približno 2000 znakova uključujući razmake (tolerira se plus/minus 300 znakova) te će se na osnovu poslanih radova odabrati šest polaznika radionice.

Radionica će se odvijati dva puta tjedno u listopadu i studenom 2014. u prostorijama Kinokluba Zagreb, Trg žrtava fašizma 14. Rad će se paralelno odvijati na dva plana – pisanje vlastitih tekstova te analiza filmskih kritika profesionalaca. Jedna tjedna sesija bit će posvećena radu na tekstovima polaznika koji će se usavršavati u skladu sa sugestijama mentora i kolega.

Polaznici će biti dužni za vrijeme trajanja radionice usavršiti tekst s kojim su primljeni te napisati još jedan tekst iste dužine te jedan duži tekst. Drugi dio radionice posvećen je učenju primjerom – čitat će se i analizirati filmske kritike uglednih svjetskih kritičara pa je poželjno da polaznici dobro vladaju engleskim jezikom. Voditeljica radionice je Višnja Vukašinović (Pentić). Prijave se šalju putem elektroničke pošte na adresu visnja.pentic@gmail.com

Kinoklub Zagreb također organizira prvu besplatnu radionicu “Filmska magija” u epizodi “Film ceste”. Cilj jednomjesečne radionice je realizirati šest do devet kratkih filmova ceste prema prijavljenim idejama polaznika (ovisno o broju i kvaliteti prijava). Svaki pojedini film bit će gotovo u potpunosti snimljen tehnikom pozadinske projekcije što znači da se oko 90 posto radnje mora odvijati u automobilu.  Prijave za radionicu otvorene su do petka, 26. rujna. Za prijavu treba poslati tekst (sinopsis, scenarij, skicu) za kratki film koji se gotovo u potpunosti odvija u automobilu, a traje najviše 9 minuta. Preopsežne ideje za film koje ne mogu biti realizirane u tom trajanju neće ući u razmatranje. Na osnovu poslanih radova vršit će se selekcija i odabrati šest do devet polaznika radionice koji će svoje tekstove realizirati u kratki autorski film ceste koji će biti dio filmske cjeline ili omnibusa svih realiziranih filmova međusobno povezanih naslovom.

Voditelj radionice je Vjeran Vukašinović. Prijave se šalju putem elektroničke pošte na adresu vjeran.vuk@gmail.com

 

Žedno uho natrag u Zagrebu

Nakon uspješno održanog SuperUho Festivala u Šibeniku, organizacija Žedno Uho seli koncertne aktivnosti u Zagreb te najavljuje niz novih koncerata.

Jesenja koncertna sezona počinje 13. rujna nastupom američkog benda Blouse koji nježnim, gotovo poetskim spojem tradicionalnih R’n’R instrumenata (bubanj, bas i električna gitara), ritam mašina,  synthesizera i zanosnog ženskog vokala stvara moderni shoagaze/pop zvuk. Bend je nastao 2011., a  dosad je objavio dva cjelovita albuma za diskografsku kuću Captured tracks koja okuplja izvođače modernog RnR/Pop/Synth izričaja, a koji su nastupili u organizaciji Žednog Uha (Mac Demarco, Beach Fossils, itd.)

U klubu Močvara 20. rujna nastupa ponovo okupljeni američki noise rock bend Hammerhead. Radi se o energičnom triju nastalom 1989. godine u Minneapolisu: Paul Sanders na gitari i vokalu, Paul Erickson na bass gitari i vokalu te Jeff Morridian Jr. na bubnjevima. Tijekom 90-ih godina snimili su četiri albuma i održali niz koncerata. Paul Sanders napušta bend 1996. godine i Hammerhead prekida svoje aktivnosti, a bend se ponovo okuplja 2010. Kao podrška nastupaju veterani zagrebačkog noise rocka: Franc Kafka ensemble i Tanker. 

 

Program ‘Expanded Cinema’ na 10. festivalu 25fps

Ovogodišnji program proširenog filma “Expanded Cinema” predstavlja četvero europskih umjetnika koji pomiču granice audiovizualnog izraza inovativnim korištenjem tradicionalnih tehnika i alata. Program počinje u četvrtak 25. rujna u 22 sata audiovizualnim performansom Covex nizozemskog dvojca koji čine vizualni umjetnik Joris Strijbos i skladateljica i zvukovna umjetnica Yamila Ríos. Izvedba uživo na violončelu čiji je domet proširen dodavanjem senzora na tijelo instrumenta stvara kompleksno tkivo buke koje se proteže od brzih i kaotičnih fragmenata do harmoničnog i jednoličnog brujanja, da bi s padom tempa do izražaja naposljetku došao prepoznatljivi zvuk glazbala. Na vizualnom planu, precizno ispaljivanje laserskih zraka kroz niz prozirnih predmeta stvara “točkasti uzorak” koji rezultira apstraktnim krajolicima boja i oblika u stanju neprestane mijene i pokreta.

U petak 26. rujna u 22 h na redu je program “Let Your Light Shine” koji predstavlja pet recentnih kratkometražnih filmova britanske eksperimentalne animatorice Jodie Mack: New Fancy Foils, Undertone Overture, Dusty Stacks of Mom: the Poster Project, Glistening Thrills i Let Your Light Shine. Filmovi su ručno rađeni tehnikom kolaža uz pomoć recikliranih materijala i pronađenih predmeta kojima se nastoji osvijestiti poveznica između apstrakcije likovne umjetnosti i grafičkog dizajna masovne proizvodnje.  

U nedjelju 28. rujna u 20 sati austrijski avangardni filmaš Peter Kubelka, jedan od najznačajnijih autora u povijesti eksperimentalnog filma, predstavit će svoj posljednji rad Monument Film. Riječ je o dvostrukoj projekciji njegovih filmova Arnulf Rainer (1960.) i Antiphon (2012.) koji će biti prikazani jedan pokraj drugoga i jedan preko drugoga, sa slikama koje se preklapaju. Monument Film Kubelkin je spomenik analognom filmu i čin pobune protiv procesa koji je nazvao “neprijateljskim preuzimanjem” analogne kinematografije od strane digitalnih medija. 

 

Morenove akrobacije s kamenjem

Galerija Miroslav Kraljević predstavlja izložbu Akrobacije s kamenjem Emilia Morena. (18.09. -  11.10.2014.) Izložba se otvara 18. rujna u 20 sati. Za vrijeme trajanja izložbe Galerija Miroslav Kraljević bit će otvorena od utorka do petka 14 – 19h, te subotom 11 – 13h.

Izložba se bavi pitanjem može li kamen sam za sebe imati neku vrijednost, ili mu tu vrijednost daje kontekst unutar kojeg se nalazi. Emilio Moreno se osobito zainteresirao za materijalne ostatke, odnosno spomeničku baštinu koja preseljenjem, odnosno postupkom anastiloze, biva izmještena iz vlastite lente vremena. Zanimalo ga je što se događa s vrijednosti spomeničke baštine prilikom takvog postupka. Ostaje li nova građevina “ona stara”? 

Njegov prvi filmski uradak  Stone Acrobatics (2014.) nastoji sagledati ova pitanja, a filmski narativ gradi oko slučaja anastiloze srednjovjekovne španjolske crkve koja je proglašena nacionalnom baštinom. Na zahtjev Johna D. Rockfellera Jr., koji je netom na Manhattanu izgradio muzej srednjovjekovnih samostana iz čitavog svijeta, 50-ih godina spomenuta crkva rastavljena je kamen po kamen, i takva prenesena u New York gdje je ponovno sastavljena.  Emilio Moreno je kao rezident Triangle Arts NY namjeravao istražiti i političku pozadinu koja je dovela do takvog događaja, no tijekom boravka njegovi su se interesi proširili. Stoga u filmu Moreno proširuje fenomen anastiloze i osobnim asocijacijama i pričama o vlastitom ocu, ali i razmišljanjima o suvremenom korištenju vlastitih fotografija i onome što one reprezentiraju. 

Emilio Moreno (1980., Španjolska) u svom se radu bavi različitim aspektima vrijednosti, kao i iskustvenim područjima iz kojih neka vrijednost nastaje. Povijest, jezik, valuta i prostor su samo neka područja u njegovom fokusu. Moreno je stekao filološko, fotografsko i umjetničko obrazovanje i zbog toga njegova umjetnička praksa uvijek ovisi o specifičnom projektu. Nedavno je samostalno izlagao u Instituto Cervantes u New Yorku,  i u South African National Gallery u Cape Townu. Izložba Akrobacije Kamenja u galeriji Miroslav Kraljević je ujedno i njegovo prvo predstavljanje u Hrvatskoj.  

preuzmi
pdf