NEW YORK – Miguel Nu?ez, umjetnik nastanjen u Brooklynu, potaknuo je prosvjede i ogorčenje u zajednici umjetnika svojom nekontroverznom slikom Jesus Rising #4, koja nije bila umrljana fekalijama i koja ni na koji način nije okaljala i hulila Isusa Krista.
Slika Jesus Rising #4, uključena u Nu?ezovu novu izložbu Divinity u muzeju Whitney, od početka je na meti oštre kritike umjetnika i akademika. Gotovo danonoćno pred slikom su prosvjedovali ljutiti prosvjednici, koji su kazali da su zaprepašteni nedostatkom opscenih slika koje metaforički izražavaju provokativnu, visoko nabijenu teološko-političku poruku. Zašto ta slika nije poprskana magarećom spermom?, upitala je kiparica India Jackson, jedna od prosvjednica. A ja izazivam sve da na cijelom ovom platnu pronađu tragove urina, ljudskog ili neljudskog podrijetla. Ovo djelo uopće ne djeluje poput gnjevnoga urlika protiv kršćanske patrijarhalne hegemonije. Iskreno, šokirana sam.
Dužnost je svih umjetnika da judeokršćansku okrutnost razotkriju slikama Krista uključenog u čin masturbacije, silovanja i mučenja, kazala je Diane Bloom-Mutter, kustosica njujorške galerije
Tu je temu Nu?ez mogao maksimalno iskoristiti, kazao je Martin Meyer, koji je 1960. bio senzacija u svijetu umjetnika i koji se proslavio pop-art djelima poput Mother (Rheingold Beer Ad) i General Le Duc Tho Wouldn’t Trust Anything Less Than Oxydol For His
Drugi su još kritizirali Nu?ezov propust da sâm postane dijelom umjetničkog djela. Ja sam u sklopu svojeg rada “Shitrock Salad (Eat ‘Em Upp) #79” iz 1997., osam dana provela u zatvorenome lijesu od pleksiglasa, a zrakom sam se snabdijevala samo kroz tanku cijev, dok su se ličinke svijale na mom tijelu odjevenom u kaubojsku odjeću, kazala je umjetnica performansa Eugene Weaver. Iako priznajem da slika Jesus Rising otkriva određenu vještinu u stvaranju kompozicije i boja, smatram kako je Nu?ez mogao poslati mnogo snažniju poruku da je svoje nago tijelo izvrgnuo mučenju krhotinama stakla, da se valjao u ležaju od soli i razapeo na stari, metalni okvir za madrace.
Među malobrojnim članovima zajednice umjetnika koji su došli stati u obranu slike izložene napadima likovni je kritičar
Unatoč pobuni protiv slike Jesus Rising #4, Maxwell Anderson, direktor muzeja Whitney, kazao je kako se obvezao da djelo i dalje ostane izloženo. On je, međutim, voljan otvoriti dijalog s prosvjednicima. Možda možemo napraviti nekakav kompromis, rekao je
S engleskoga prevela Gioia-Ana Ulrich