naci_ja
trenutak u kojem je glazba iznenada stala,
ptice su zašutjele,
pet malih beba je izgorilo u sarajevskom sirotištu,
a ja sam zaboravio disati.
kažu da je, na to,
trebalo reći volim te
(ili barem i love you),
ali razapet među
krvavim paučinama krvave magle,
u sve tješnjem odnosu sa zrakom,
i ja sam šutio.
nacionalno neopredijeljen
zen zidovi od sperme,
sa štovanjem
brišem svoje ime
sa nadgrobne ploče
predaka.
meso, krv, kosti.
sm_rt dobre nade.
car je gol! 1:0 za nenormalne
nemaš ti ništa s njima
nikakav ti oni postotak
ne šalju od
copyrighta
na tvoje ime.
po mojem shvaćanju
njihovih shvaćanja
tvojih shvaćanja,
za njih si zapravo
antikrist.
‘’ne pušim, hvala’’
na drugom kraju magle,
gdje
samoću meditacije
ka kopačevu,
u gradu od kojega
su ostale samo zaljbuljenosti,
ponestalo mi je riječi
da završim ovu pjesmu.
pomislih,
možda sam konačno
sazrio za seks.
u oqueeru vjeronauka
ako nema stvarnosti,
kako kaže baudrillard,
tada ni ove rešetke na mojim prozorima
ne postoje.
nema ni samoće,
ni pidžame,
ni sobe.
ni grudnjaka,
ni krvavih uložaka više nema.
ostaje masturbacija svetim križem,
iz čistog pijeteta.
kazna
dajte vjetru
ono što mu pripada.
poljubac smrti
u područje
ispod pojasa
njegove nevinosti.
jebi se,
što si vijorio
nacionalističke zastave,
kao da moraš vaditi
vizu
za srbiju.
lknć.
sjetne sjene tvoje sijede kose
u sjećanje na oltar mladosti,
natopile su suzama
barut njegove odlučnosti
da te ima za sebe.
on je mrtav,
a ti više ne znaš bez rešetaka.
ubojstvo rozave barbike
ući ću ti
u najintimniji prostor,
u zaključani wc
tvoga straha od tabua,
i rukom,
izrezanom samoćom,
zgnječit ću ti govno
otvorit ćeš vrata,
zapišati moralne
i zalijepiti balu
na svetu kristovu ranu
otići ćeš,
nasmiješena,
mokrih leđa od maminih suza.
kutak sobe za zlostavljene
opusti se,
zavjese su
svježe
i mekane.
barbie se stvarno boji
usred provincije straha,
dišeš na praznine
iz petnih žila,
šapćeš veličinama
svoj prah,
bilježiš dane,
kao da će baš o tebi
ovisiti
frizura povijesti.
i sve to tako pedantno,
a da ni
jutros nisi
oprala
ideologiju
svoje
biološke majke
sa lica.
shizolezbos
negdje,
možda već sasvim
na periferiji moga oka,
uplašena srna
ranjava svoje nježne korake
o trnje plavih ruža
jebi se srno,
što si koji kurac žena,
plave ruže
danas ipak nešto suptilnije
sakate klitorise.
t`ga za jug
istetovirana sunca
zasjala su krvlju ubijenih muha.
na drugoj strani je lutka,
kojoj nije bilo spasa od krivih značenja,
okrenula leđa
jer su je ostavili,
onako iz igre,
obješenu.
sat je stao 5 minuta prerano,
samo 5 minuta prije
nego li se trebao dogoditi porod.
baloni bez duše,
čaše bez sadržaja,
ljubav bez kondoma,
istetovirano sunce
na mjestu
spontane smrti.
Pavle Perković rođen je 1982. Postulirajući, jašući na integrirajućem brišućem valu postmoderne, slabu misao (pensiero debole), Gianni Vattimo, deklarirani gej i uvjereni katolik koji pozdravlja smrt Boga zahtijevat će, slijedeći Heideggera i Nietzschea, uskraćivanje valjanosti bilo kakvom konceptu temeljenom na jednom za svagda zadanoj istini. Perkovićev poetski protagonist će sličan koncept primijeniti artikulirajući, pozivajući se ponekad i eksplicitno na postmodernu teoriju (ako nema stvarnosti,/kako kaže baudrillard,/tada ni ove/rešetke na mojim prozorima /ne postoje.) vlastiti napad na dominantne, ‘’univerzalne’’ vječne istine koje nas, pogotovo na ovim prostorima, prisiljavaju da ih ‘’uzimamo u obzir’’, sumirane u isključujućim konceptima nacije, roda, patrijarhata i sl. Nacionalno neopredijeljen (nemaš ti ništa s njima/nikakav ti oni postotak/ne šalju od/copyrighta/na tvoje ime.) i rodno nestabilan subjekt opterećen ideologijom majke obje svoje temeljne preokupacije subvertira, što je mnogo zanimljivije od eksplicitne, bukačke buntovnosti, i na jezičnoj razini. Ksenofobni imaginarij tako će biti miniran kalamburima i jukstapozicijama, sugestivnom montažom atrakcija koje će očuđavati ustaljene pounutarnjene frazeme – udomitelje najrazličitijih mitopejskih fantazmi. Svođenje ‘’krvi i časti’’ na meso krv i kosti, sm_rt dobre nade, obilježavanje kraja jezika, kraja poezije početkom seksualnosti i prevrednujući potencijal značenjski zgusnute naslovne sintagme samo su najočitiji primjeri. Razlaganjem nacionalnog korpusa (naci_ja) – nacije kao homogene, isključive, do kraja instrumentalizirane mašine za zatiranje Drugoga, pribježišta dijela slabih, nerealiziranih identiteta isti je raščlanjen na svoj dijakronijski supstrat – skupinu nacistoidnih individua čija je lažna navlastitost oblikovana uvučenošću u sveprožimajuću ideološku matricu, odajući se kao manifestacija brbljajućeg bezličnog se (Das Man). Ono što bi se moglo čitati i kao autorska dominacija, ‘’pravo na konačno rješenje’’, postaje signalom disperzije kolektiva u očekivano neispunjeni individuum, egzistirajuću nesvjesnost. Proglašavajući samo zahvaljujući bogu sam ateist Vattimo skreće pažnju na, između ostalog, dijalektiku granice, važnost opozicija u konstruiranju identiteta. Aktivirajući jednu ‘’klasično’’ domaću protagonist će, izričući osudu vjetru, reći jebi se,/što si vijorio/nacionalističke zastave,/kao da moraš vaditi /vizu /za srbiju. Iako mu pod ‘’svrhe’’ možemo bez razmišljanja upisati postmoderno supostojanje, tekst nas upućuje na upravo agresivno moderni, prevrednujući impuls. (Marko Pogačar)