Analize diskurzivnih, vizualnih ili društvenih elemenata bloginga
Laura Gurak, Smiljana Antonijević, Laurie Johnson, Clancy Ratliff i Jessica Reyman ur., Into the Blogosphere: Rhetoric, Culture, and Community of Weblogs; University of Minnesota ; 2004. http://blog.lib.umn.edu/blogosphere/
Zbornik Into the Blogosphere, dio projekta Sveučilišta u Minnesoti, istražuje najrazličitije aspekte bloginga i blogerskih zajednica. Bilo da je riječ o analizi diskurzivnih praksi, vizualnih elemenata ili društvenih formi bloginga, ova studija multidisciplinarno kombinira sociološki, kulturalno-studijski, lingvistički, komunikacijski, politički i druge pristupe. Osim što je riječ o prvom znanstvenoj zbirci tekstova koji se fenomenom blogova bavi kao retoričkim artefaktom, urednici nude i inovativni pristup pitanjima intelektualnog vlasništva i izdavaštva.
Ističući kako se činom javnog objavljivanja omogućuje eksternalizacija inventivnog procesa, vrijednost bloginga promatra se iz aspekta podučavanja pisanja, uspoređuje ga se s pisanjem dnevnika i sl. Rad The Labyrinth Unbound Stevea Himmera, blogove promatra kao književne tekstove, otkrivajući kako oni pozornost s onoga što je napisano, ponekad usmjeravaju i na način na koji je to napisano. Carolyn Miller i Dawn Shepherd u članku Blogging As Social Action proučavaju način na koji blog funkcionira kao žanr, upozoravajući kako blog ima mnoge pretke u formama kao što su reality tv, memoari, političko novinarstvo, dnevnici i sl. U zborniku su zastupljene i teme virtualnih zajednica (Nicholas Packwood i Graham Lampa) te oblikovanja zamišljene zajednice i kulturalne geografije blogosfere (Frank Schaap analizira dansku blogersku zajednicu).
Pitanje identiteta (Susan Herring, Inna Kouper, Lois Ann Scheidt i Elijah L. Wright) zaokuplja teoretičare koji se bave pitanjem roda ili queer blogosferom (Tyler Curtain). Iako smatraju kako je blog demokratizirajući, teoretičari se slažu kako postoje filtri blogova koji preferiraju muške blogere.
Zbornik je i u praksi prihvatio prednosti elektroničkog izdavaštva, nove načine čitanja, oblikovanja i konvencija otvorene komunikacije, pa je na Internetu potpuno dostupan za čitanje, ali i komentiranje. Inspirirani praksama kolaboracije i dijeljenja ideja, urednici su odlučili distribuirati ovu studiju pod licencom Creative Commons.