#440 na kioscima

9.10.2013.

Karlo Rafaneli  

Zvuk rezignacije

Nimalo pretjerana urbana horor distopija


Puno se toga promijenilo za Abela Tesfayea od mixtape trilogije iz 2011. No, iznenadna slava nije ga smekšala, čak bi se u jednu ruku moglo bi reći da je Kiss Land još depriviraniji, emocionalno oštećeniji nastavak The Weeknd priče. Pjesme s House of Ballons, Thursday, Echos Of Silence su predstavljale tumaranja anonimnog, izgubljenog adolescenta kroz pokušaje života, no na varljivo imenovanom Kiss Landu Testefaye zaranja duboko u neonski obojenu urbanu distopiju. Crpeći atmosfersku inspiraciju iz filmova Ridleya Scotta i Davida Cronenberga, album opisuje beskonačne nizove hotelskih soba, prljavih plahti, seksualnih susreta i striperskih klubova. Kiss Land odlazak na turneju predstavlja kao potpuno dehumanizirajući postupak koji glavnog protagonista i sve koji ga okružuju postupno lišava svih elemenata ljudskosti.

Kad je u promo intervjuima najavljivao album kao svojevrsni horor, Testefaye nije nimalo pretjerivao, ovo je suvremena egzistencijalna noćna mora. U njoj doduše nema ljudoždera, zombija ni androida, no oni su ionako nepotrebni u svijetu u kojem su pojedinci sami sebi najveći neprijatelji. Količina emocionalne otuđenosti koja je projicirana na ovom albumu doslovno je zastrašujuća i predstavlja još jednu veliku pobjedu The Weeknd nad R’n’B stereotipima. Abel ovdje sa svoje 23 godine i dalje nastavlja spiralni put prema nigdje, uvlačeći slušatelja još dublje u stanje u kojem je rezignacija jedina i permanentna istina.

Kiss Land donosi zvuk soula očišćenog od organskog i dovedenog do industrijske mehanike koja samo neprekidno melje bubnjiće i srca, seksa lišenog značenja i pretvorenog u sredstvo manipulacije, prisile ili olakšanja. Kiss Land je na koncu utjelovljenje svega što zatupljuje, umrtvljuje i degradira i pritom ne nudi ni najmanji tračak katarze ili nade.

preuzmi
pdf