Panacea
Ne poznajem drugačije a znam samo da smo
Sada prazna igra riječima nisam
Dorasla vjenčanjima u pet mrzim vjenčanja
U pet bezglave degustacije do dugo u noć
Buket do ponoći uvene sakrivam svoje
Deformirano tijelo iza hrpe došljaka
I proždrljivih gostiju
Ručak na stolu u nedjeljno jutro priželjkuje
Ono dvoje što oskudijevaju u ljubavi
Ona vuče oltar za sobom on
Razočarano poseže rukom u džep
Ne bi li našao lijek za sve.
Neshvaćenost
Sad me darivate osmijesima ne stanu mi u
Ovu polaroidnu glavu koju nosim svuda
Sa sobom utjeruju mi strah u
Kosti svojim čeljustima kako se samo
Paralelno pomiče njih desetak
Kao da će me zakačiti njima kakvi bi to
Tragovi od zubi ostali po meni cijelo tijelo
Izujedano najveći organ oštećen a još uvijek
Potajice pratim komu se osmijeh
Upečatio na licu
Ovi čavlići koji drže flash na mojoj glavi
Učvršćen pomaže da bolje osvjetljujem
Svoja noćna hodanja po autocestama paze na mene
Svi davno su prometnice bile zatvorene a sad
Kao da odustaju polagano od mene nisam im
Više na putu znam tko me čeka na
Drugoj strani evo sad ubrzavam korak
Samo što ne potrčah osjetim udubljenja na asfaltu
Sustižem ga polako i u zadnji čas me
Zatvoriše smetnja je poražena a djevojka
Smještena na prikladno mjesto.
Inovacija
Srasli smo s ovom inovacijom tu dok sjedimo
U čekaonici i čekamo da ili ne
Pogledavam rebra pokraj sebe radijator me
Podsjeća na tebe kad se istežeš kao
Najljepša harmonika a na dodir oštro
Toliko da mi koža na jagodicama puca
Stalno dok ih dodirujem i slatka
Krv počinje mirisati na sok od borovnice
S okusom željeza urezuje se duboko u grlo
Da spremni smo na ambulantno liječenje
I plastične cjevčice tube igle infuzija
Za inspiraciju da mehanizam bolje
Funkcionira nikad nisi bio toliko lagan za
Pročitati vidim da bi proplakao od sreće
Kakva sam sretnica da te imam
Popodnevno spavanje me muči od davnina
Zarijem glavu u jastuk i oči zakrvave od bockavih
Trava što mi se pohvataju po hlačama
Jer idem stazom punom čičaka
I bodljikavih trava dok te idem posjetiti
Kakav krasan poklon su nam donijeli
Danas divim mu se svako jutro
Uz jutarnju cigaru i stišće se uz mene
Toliko da mu se žile napnu više nego tebi
Nadam se da ćemo shvatiti jednog dana
Kako smo srasli s tim odavno.
Skrivećke
Pojeli bi se živi valjda da ih nismo pripitomili
Raskalašene nitkove poput njih
Teško je naći kakvi skroviti pogledi ispod
Rubova šešira oh kakav štiti čvrstoće
Mislim da su nas urekli sad nam vade organe
Poput suvenira ih prodaju na crnom
Tržištu jao gdje ćemo dospjeti pitam se
Ne mogu više ni gledati u svoje spužvasto tijelo
Oh gle kako ga okrećem/izvrćem/zavrćem
Dok se ne sasuši do granice boli kada usta
Postanu suha kao spaljena trava i razbacani kreveti
Svjedoče o nekoj vrsti nemira koja
Me je obuzela sad sam tužna sretna plačnih očiju
Bijele kose što će li biti tek kad moja pojava
Utihne sve ću konce držati u rukama
I upravljati njima kao nožem koji rezbari
Svakojake novine da mi je još samo
Zaspati pod ovim korovom mislim
Da bi mi tad srce bilo na mjestu.
Visuljak
More zvijezda se grči podamnom prevarene
Misle da ću im udijeliti koju kap tekućine
Ne vide me dobro sasušenu i obješenu
O mesarsku kuku a samo dođoh po
Profesionalni savjet međutim sreća me
Napustila na pola puta
Trgovci me odmjeravaše i zamišljaše
Kako se lomim po izložbenim prostorima
Predstavljajući ono što svaki
Potrošač priželjkuje pripovijetke da vam
Pripovijedam sada da se iskašljem u dlan
I napunim ga krvlju ne bi
Nikome zasmetalo zadovoljno bi me gledali
Zamrljanu kako očajno buljim kroz staklo
Mesar je bio najbrži iscijedio je iz
Mene zadnju kap krvi i objesio me na
Takvu visinu da se i sama iznenadih
Starci kupuju komade svježeg mesa
Dive se mesarskom uratku
Žure se da pripreme subotnji obrok
Ja mislim jedino na ove prevarene zvijezde
I na to kako poražena ipak
Stojim iznad njih.
Fedra
Predviđaju mi da ću se zaljubiti jednog
Prohladnog ljeta ti si ionako zadobio
Previše zimskih poljubaca za jedno godišnje doba
Mogla bih te prekriti mramorom ali sudit će mi
Pod najgorom kaznom ću se naći
Bolje da te nema
Na bocu ću zalijepiti citate iz bajki
Kako si samo uspio prosjediti cijelu vječnost
Na mom trešnjinom drvetu jedino što mi sad
Smeta je sunce koje se pretače s jedne strane
Ulice na drugu to ne pogoduje mojim ekstremitetima
Sad sam kao kraljevna na zrnu bilo kojeg
Bobičastog ploda pobjegni prije nego te pretvorim
U svog omiljenog sina jer samo tako ćemo
Zauvijek biti skupa
Krivotvorit ću te i skupo te prodati na nekoj
Dosadnoj dražbi
Bacat ću vradžbine samo da te uhvatim u krletku
Na vječno promatranje oh ni ne znaš koliko
Me nadahnjuju tvoji nedostatci tvoji potencijalni
Prijekori a poželiš nekad da izgorim u vremenu
Pa da me ne moraš mijenjati kroz duete kvartete
Na finoj glazbenoj podlozi uvijek ćeš čuti samo moj
Gromki glas najbolja muza koju možeš poželjeti
A nisi ni svjestan koliko te boli to što me više
Nikad nećeš moći imati samo za sebe
Odjednom sam djeljiva u beskonačnost i daju me u
Bescjenje kao uvijek tiha i dosadna ne pričam mnogo
A sada kao Vrapčić na sto mjesta odjednom
Sine napušta te tvoja zaljubljena majka
Sarah Kane
Ljubav će me ubiti jednog dana
To je neizbježno i uistinu to naslućujem
Zakopat ću se živa da se stopim s patnjom
Već na početku ah teško je priznati ali samo
O ljubavi mrzloj mogu pričati sad dok su mi izgriženi
Svi nokti i nemam si čime praviti rane po rukama
Možda zahtijevam previše ali to je samo osam sati
Mirnog sna ni manje ni više moj jedini
Putokaz a ne da me obezglave pa da se
Ispočetka moram tražiti po monitorima ta zlokobna
Zelena laboratorijska svjetla me lagano odvlače
U novi sobičak panike gdje postoje kemikalije za fotografiju
Crno-bijela golotinja radije bih da se radi o čistoj
Pornografiji pa bih se mogla tješiti svježe ubranim
Perunikama (Iris je čudna djevojka)
Sad mi pod nosom vlada carstvo crne kave i talogom
Bih si namazala lica –sva koja posjedujem –
Na granici sam između kleptomana tuđih osjećaja
I otužnog prosjaka jednog obiteljski-obećavajućeg organizma
S debilnim idejama i čistom željom za osvetom
Možda osvanem na šumskom puteljku u potrazi
Za zlim/dobrim vilama ili su mi monitori poremetili
Osobnost kršim sva privatna obećanja
A ljubav će me ubiti jednog dana nabiti mi
Vrećicu preko glave a sva moja lica će mi se smijati
Ljubav će me ubiti jednog mrzlog jutra u 4:48
Lovac na leptire
Ti i ja smo kao svinjske polovice na prosinačkoj kiši
Prelaziš britvom preko lica lagano prelazim
Kažiprstom preko naših grkljana nasmijem se
Još su tu netaknuti
A mi pomalo čudni u našim nakanama
Ti bi želio postati lovac na leptire
Ja stručnjak za tebe i mene sad pomalo lovi ushićenje
Bliži nam se rođendan a i retardirana djevojčica nam se
Približava iz dana u dan
Počinjem vjerovati da se radi o našoj kćeri
Ljubiš me u zglobove prstiju onako staromodno
Imam te na umu govoriš
A samo si još jedna prokleta polovica u svijetu polovičnih
Ljudi ja to vidim i naslućujem i potpisujem ti se
Na vrat ružnoćom starice
Svejedno me ljubiš u zglobove prstiju kamenac mi ždere
Zube nemam te čime milovati
Rasti plodu okrutni dok ne implodiraš u 1010 bora na
Mom tijelu
Bit će to raskoš šarm svjetlucanje spektakl
I sad dok sam mlada pomažem ti da odrediš
Koju pribadaču primijeniti na kojem insektu
Uskači kada puna kave lagano se hladi.
Kristina Kegljen rođena je u Slavonskom Brodu 1987. Godine 2005. dobiva nagradu ‘’Goran’’ u kategoriji učenika srednjih škola, te joj tim povodom ogranak Matice hrvatske u Slavonskom Brodu izdaje zbirku pjesama pod nazivom Capricorn. S rukopisom Papercut pobijedila je na natječaju ‘’Na vrh jezika’’ Vijenca i Algoritma za najbolji pjesnički rukopis autora do 35 godina. Već prvi pogled na tekst upućuje nas na nametljivi izostanak interpunkcije; tvorbu sintaktičkih cjelina opkoračenjima i aktivacijom semantičkog okvira sintagme ili većeg fragmenta, čije je dinamičko nizanje tek na kraju (s vremena na vrijeme) zaustavljeno točkom kao parasignalom zaokruženosti, razgraničenja teksta i svijeta.
‘’Nekontrolirani’’, principom anything goes kanalizirani prodor informacija u tekst međutim rezultira gotovo potpunim (na razini cjeline) dokidanjem njihove semantičke vrijednosti. Semantički ispražnjeni označiteljski lanci dodatno naglašavaju vlastitu, na fonetskom učinku, grupiranju vokalnih ili konsonantskih jedinica baziranu ritmotvornu ulogu. Isprekidan, opkoračenjima i prebacivanjem, ali i razbijanjem pretpostavljene semantičke cjeline ‘’sinkopirani’’ ritam i formalno naglašava raspršenost lirskog subjekta kao presjecišta impulsa koji grubo selektirani prodiru u tekst, partikulariziranu svijest koja funkcionira prije kao neka vrsta katalizatora, Eliotove platine, nego kao homogena, fokalizirajuća svijest kartezijanskog Cogito. Usprkos izraženoj prikazivačkoj funkciji (Kravar), usmjerenosti prema predmetu, njezina afektivna izražajna snaga permanentno indicira svojeg pošiljatelja zadržavajući time izraziti lirski naboj. No, stvari se usložnjavaju maksimalnom stimulativnošću predmeta-svijeta koji postaje do kraja raspršen, definiran minimalnom sposobnošću da proizvede očitljivi podražaj, čijom se registracijom, bilo u realnom vremenu, bilo u obliku prostor/vremenski odgođenih asocijativnih nizova ili složenih simboličkih sklopova direktno, nehijerarhijski integriraju u novotvorbu. Mnogostrukosti predmeta odgovara spomenuta disperzija subjekta. Iako će ga ‘’blatnjava bujica svijeta’’, zbog zatečenog stanja naglašene razjedinjenost, ostaviti uglavnom nepromijenjenog, funkcija izraza će ustrajno i dosljedno emitirati dijagram njegovog problematičnog stanja prema implicitnom primaocu. Stupanj djelovanja subjekta na predmet, paradoksalno, veći je nego obrnuto, i u tome pronalazi vlastitu homogenizirajuću, aktivnu vertikalu. I upravo se implicitnim pristajanjem na maksimu pisanje oslobađa – oslobađa jer artikulira i samoobjavljuje, više nego nekim preuzetim formalnim rješenjima autoričina poetika oslanja na prve Prtenjačine knjige. Njihovu jezičnu zavodljivost i svježinu, ipak, iako je riječ o zanimljivom novom glasu, ne uspijeva ponoviti. (Marko Pogačar)